جت پرینتر چاپ روی بشکه

جت پرینتر چاپ روی بشکه

جت پرینتر چاپ روی بشکه ، یکی از انواع کاربردهای جت پرینترهای صنعتی است. امکان چاپ سریع و با کیفیت بالا بر روی انواع بشکه های فلزی، پلاستیکی، چوبی و … در سایزهای مختلف با فونت های درشت و کوچک وجود دارد.

بشکه ظرفی استوانه ای شکل با دو سر صاف و یک بدنه محدب است که عموماً برای نگهداری بسته بندی های شیمیایی، مایعات و مواد غذایی استفاده می شود. بشکه از مواد مختلفی مانند فلز، پلاستیک، تخته فیبر، چوب، مقوا و … ساخته شده است.

 

جت پرینتر چاپ روی بشکه

 

انواع بشکه و کاربردهای آنان

بشکه فلزی

به طور کلی برای حمل و نقل و نگهداری موادی مانند نفت و گاز و دیگر سیالات از بشکه هایی که با فلز ساخته شده اند ، استفاده می شود . این بشکه ها در اندازه و ظرفیت های مختلف و طبق با استانداردهای خاصی ساخته می شوند که ایمنی این مواد را تامین می کنند .

بشکه های فلزی دارای جنس های مختلفی مانند ورق گالوانیزه، آلومینیوم و غیره بوده و جنس آنها با توجه به مصرفی که دارند و موادی که قرار است درون آنها نگهداری شود ، انتخاب می گردد .

حجم بشکه های فلزی بر طبق مسافتی که قرار است طی شود انتخاب می‌شود به طوری که حجم بشکه هایی که قرار است از یک قاره به قاره دیگر و یا از یک کشور به کشور دیگر فرستاده شوند به طور معمول ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیتر در نظر گرفته شده و ظرفیت بشکه هایی که قرار است در درون شهر یا در داخل شهرهای یک کشور جابجا شوند هزار لیتر در نظر گرفته می شود.

برای ساخت این بشکه ها در کارخانه های تولیدکننده از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده شده و در طی فرایند از ورق های فلزی با ضخامت ۰.۶ تا ۲/۱ برای ساخت بدنه بشکه استفاده می شود. از همین ورق ها برای قسمت بالای بشکه نیز استفاده می شود. به منظور فسفاته شدن سطح ورق فلزی، با آب گرم روغن زدایی حاوی شستشو داده می شود تا بتواند بدنه بشکه را رنگ آمیزی کند.سپس ورق فلز فشرده، شکل داده شده و برای درب بشکه بریده می شود.

علاوه بر این، فلزات مورد استفاده در بشکه به شکل محدب نورد شده و سپس برای شکل دادن و ساخت بشکه جوش داده می شود. برای مراقبت خوب از درام های فلزی باید در محیط بسته و بدون رطوبت نگهداری شوند تا بدنه آنها زنگ نزند.

بشکه های پلاستیکی

این بشکه ها بسیار بادوام و مقاوم بوده و جنس آنها از مواد پلی اتیلن با چگالی و وزن مولکولی بالا است. از بشکه های پلاستیکی به دلیل آن که دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند برای ذخیره محصولاتی که به صورت مایع و جامد هستند مانند مواد غذایی ، دارو ها ، نوشیدنی ها و غیره استفاده می شود. بشکه های پلاستیکی از نظر سایز ، ابعاد و شکل ظاهری دارای انواع مختلفی هستند ، به طوری که از نظر ظاهری به بشکه های پلاستیکی دهانه گشاد و دهانه بسته و از نظر ابعاد از حجم ۳۰ لیتر تا ۲۲۰ لیتر دارا می باشند، همچنین در رنگ های مختلف بفروش می رسند. بشکه های پلاستیکی به دلیل آنکه با مواد اولیه با کیفیت و مرغوبیت تولید می شوند می توانند برای ذخیره هر گونه مواد با ماهیت و جنس های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. از جمله مزایای این بشکه ها علاوه بر استحکام و بادوام بودن می توان به وزن سبک ، قیمت ارزان و حجم زیاد آن ها اشاره نمود.

بشکه های چوبی

این بشکه ها که به آن ها خمره نیز می گویند، شکلی مشابه سایر ظروف دارند و از تکه های چوبی ساخته شده اند که با قلاب های فلزی به هم بسته شده اند. انواع نوشیدنی ها معمولا در این بشکه ها نگهداری می شوند. چوب تازه با رطوبت حدود 50 درصد که از کارخانه های چوب بری و چوب بری تهیه می شود در ساخت این چلیک ها استفاده می شود. گفته می شود میزان رطوبت این چوب ها در چند مرحله کاهش می یابد و به 12 درصد می رسد.

در گام بعدی چوب ها بصورت قطعاتی عریض و باریک برش می خورند و برای سر بشکه از قطعات کوتاه استفاده می شوند اما از قطعات بلند برای بدنه بشکه استفاده شده و برای حالت دادن به بشکه با توجه به این که خم کردن تخته ها باعث شکستن آنها می شود ابتدا چوب ها را بخار می دهند تا انعطاف پذیر شوند.

بعد از اینکه چوب منعطف در کنار هم قرار گرفت، این قسمت ها حرارت داده و ذوب می شوند تا قسمت سطحی چوب بسوزد. حلقه های فنری استیل دور تنه های شکل دار قرار می گیرند به طوری که یک حلقه در انتهای بشکه، یک حلقه در داخل و دو حلقه در قسمت محدب یا شکم بشکه به بشکه های چوبی متصل می شوند.

اما فراموش نکنید که بعد از گرم شدن باید تخته ها را خنک کنید و سپس حلقه ها را دور این بشکه ها قرار دهید زیرا وقتی داغ هستند حجم آنها کاهش می یابد و حلقه ها برای آنها زیاد می شود و این می تواند از کل خارج شود. جهان. چاپ بر روی سطوح بشکه چوبی صاف یا منحنی یک فرآیند ساده و با کیفیت برای یک جت پرینتر است. چاپ با انواع جوهرهای سفید، مشکی و رنگی با جت پرینتر های صنعتی امکان پذیر است.