بررسی نکات فنی در انتخاب جت پرینتر

جت پرینتر یک نوع دستگاه چاپ است که از تکنولوژی جوهر افشان برای چاپ متون و تصاویر استفاده می‌کند، در این نوع پرینتر، جوهر به شکل قطرات کوچک از سرنخها یا نازل‌های مخصوص پرتاب می‌شود تا تصویر یا متن را بر روی کاغذ تولید کند.

جت پرینترها به دلیل سرعت و دقت خوب خود، در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طراحی

برخی از ویژگی های طراحی برای برخی از انواع برنامه ها مطلوب تر از برخی دیگر است. در اینجا ، شما به چندین چیز نگاه می کنید.

  • وزن و ابعاد متوسط ​​دستگاه، اگر وزن دستگاه کمتر از 1 کیلوگرم باشد، حمل و استفاده راحت تر خواهد بود.
  • اینکه دستگاه دارای صفحه لمسی و ابعاد آن باشد، معمولاً دستگاه برای داشتن یک تجربه کاربری بهتر با صفحه لمسی 4 اینچ یا بیشتر ارائه می شوند.
  • جهاتی که می تواند چاپ کند، دستگاهی که معمولاً می تواند به چاپ 360 درجه برسد کاربرد بیشتری دارد.
  • تعداد رنگی که دستگاه پشتیبانی می کند، شما می توانید بپرسید که آیا تامین کننده می تواند کارتریج های مختلف جوهر را با رنگ های مختلف تهیه کند.
  • قابل حمل بودن بسته بندی آن، تأمین کنندگان حرفه ای جعبه ابزار سخت افزاری محکمی را برای مشتری فراهم می کنند تا دستگاه را در آن قرار دهد و حمل آن را آسان کند.
  • این که آیا دستگاه از گزینه های USB ، Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کند ، داشتن یک رابط USB بسیار مهم است زیرا می توانید گرافیک و متن طراحی شده خود را از طریق درایو فلش USB وارد کنید.
  • نوع وضوح چاپی که دستگاه می تواند بدست آورد و ارتفاع چاپ. وضوح چاپ استاندارد حدود 200 است اگر تجهیزات بتوانند از وضوح بالاتر پشتیبانی کنند بهتر است. ارتفاع چاپ استاندارد معمولاً 2 میلی متر ~ 12.7 میلی متر است. برخی از تأمین کنندگان می توانند ارتفاع چاپ 25.4 میلی متر ، 50 میلی متر ، 75 میلی متر را ارائه دهند. حتی دستگاه 100 میلیمتری.

جوهر جت پرینتر و کارتریج های مورد استفاده

جوهر مصرفی جت پرینتر بسیار مهم است زیرا همه جوهرها بر روی همه سطوح قابل پرینت نیستند و از بین می روند. بنابراین به نوع جوهری که دستگاه استفاده می کند نیز باید توجه نمایید.
کارتریج های جوهر بر پایه آب فقط برای کاغذ سفید، کارتن بدون روکش، پارچه، چوب، دیوار سیمان، کف و سایر مواد ضد آب مناسب هستند.
کارتریج حلال یک کارتریج جوهر خشک کن سریع برای بسته بندی کیسه ها، جعبه ها، مواد آرایشی، کالاهای خانگی، پلاستیک، شیشه، فلز، لوله، سنگ، تخته چوب، MDF ، فویل آلومینیوم، کابل، چرم، کارتن کاغذ سفید و غیره است. برای چاپ در فضای باز نیز مناسب است.
یکی دیگر از انتخاب های مهم جوهر جت پرینتر است. برخی از جت پرینترها ارزان فروخته می شوند، اما شما ملزم به خرید کارتریج های سازنده تجهیزات اصلی OEM   هستید که قیمت آنها به مراتب بیشتر از کارتریج های متفرقه است.

نرم افزار

نرم افزاری که دستگاهی که انتخاب می کنید روی آن کار می کند می تواند تا حدود زیادی محدودیت های دستگاه را تعیین کند. به عنوان مثال، شما باید بتوانید از طیف گسترده ای از قلم ها و اندازه قلم ها را انتخاب کنید، و دستگاه باید بتواند طیف گسترده ای از اشکال را برای چاپ در خود جای دهد.
برخی از میان افزارها توسط تولید کنندگان برای کارتریج های متفرقه مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که اخیراً با HP اتفاق افتاده است و خوب است بررسی کنید که آیا چنین تجهیزاتی وجود دارد یا خیر.

تکنولوژی به کار رفته در مدل در مقابل قیمت

با وجودیکه قیمت دستگاه مهم است، ولی باید توجه کنید که برخی از مدل ها از جمله HP قیمت کمتری دارند اما هزینه‌های جانبی آن‌ها از جمله هزینه جوهر، کارتریج و قیمت هد شان زیاد است. بر عکس، پرینترهای دستی قیمت بیشتری دارند اما هزینه‌ های چاپ کمتری دارند در نتیجه بیشتر در کارهای نیمه‌ صنعتی از آنها استفاده می‌شود.

عوامل مهم در انتخاب جت پرینتر

نوع سطح چاپی

بهترین جت پرینتر برای شما بستگی به نوع سطحی دارد که قصد دارید روی آن چاپ کنید. برخی از جت پرینترها برای سطوح صاف مناسب‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای سطوح ناهموار مانند کارتن یا پارچه مناسب‌ترند.

سرعت چاپ

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب جت پرینتر، سرعت چاپ آن است. اگر نیاز دارید تا حجم زیادی از محصولات را در کمترین زمان ممکن چاپ کنید، جت پرینتری با سرعت بالا را انتخاب کنید.

نحوه انتخاب جت پرینتر

برای انتخاب آگاهانه چاپگر، موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید.

 کارایی مورد نظر

بهترین مورد برای شروع، بررسی کارهایی است که می خواهید دستگاه انجام دهد. الزامات چاپ فعلی و میان مدت خود را ارزیابی کنید و فقط بدون داشتن ویژگی های اضافی که ارزش خاصی برای شما ندارند، به دنبال تجهیزاتی باشید که این نیاز را برآورده می کنند. به عنوان مثال، اگر تنها استفاده شما از چاپگر برای انجام بارکد است، نیازی به چاپگری ندارید که بتواند چاپ رنگی را انجام دهد، و این می تواند قیمت خرید اولیه تجهیزات انتخابی شما و هزینه آن را تا حد زیادی کاهش دهد.

فروش جت پرینتر: راهنمایی کامل برای خریداران

جت پرینتر ها، ابزارهایی قدرتمند و حیاتی در دنیای امروزی محسوب می‌شوند. این دستگاه‌ها به کمک فناوری جت پراپرتی به چاپ انواع متنوعی از سطوح مانند کاغذ، کارتن، پارچه و حتی مواد پلاستیکی می‌پردازند.

مراحل خرید جت پرینتر

راهنمایی‌های خرید اقتصادی جت پرینتر

خرید از منابع معتبر

همیشه از فروشندگان و فروشگاه‌های معتبر خرید کنید تا از کیفیت و ضمانت اصلی کالا اطمینان حاصل کنید.

مقایسه قیمت‌ها

پیش از خرید جت پرینتر ، قیمت‌ها را در میان چند فروشگاه مقایسه کنید.

تحقیق و مقایسه

قبل از خرید، تحقیق کنید و مدل‌ها، ویژگی‌ها و قیمت‌ها را مقایسه کنید. این کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

مشاوره با کارشناسان

اگر با انواع جت پرینترها آشنایی ندارید، بهتر است با کارشناسان در این زمینه مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را بهترین گزینه برای نیازهایتان هدایت کنند.