انواع جت پرینترهای صنعتی

انواع جت پرینتر

  • جت پرینتر صنعتی (اتوماتیک)
  • جت پرینتر دستی (پرتابل)
  • جت پرینتر لیزری
  • جت پرینتر cij
  • جت پرینتر رومیزی

جت پرینترهای صنعتی یکی از ابزارهای مهم در صنایع تولیدی است و برای چاپ بر روی مواد مختلف از جمله فلزات، پلاستیک، کاغذ و شیشه استفاده می‌شوند، به برخی از انواع جت پرینترهای صنعتی اشاره می‌کنیم.

اگر می خواهید بهترین جت پرینتر را برای خط تولید کارگاه خود خریداری کنید، باید با مدل های مختلف این دستگاه و نام های مختلفی که برای آن استفاده می شود آشنا شوید، جت پرینتر پرتابل یکی از جت پرینترهای دستی است که در صنایع مختلف برای چاپ و افزودن اطلاعات، ویژگی ها و مشخصات محصول به بسته بندی استفاده می شود.

اساساً، محصولاتی که نمی توانند روی تسمه نقاله قرار گیرند، برای چاپ اطلاعات به جت پرینتر دستی یا قابل حمل نیاز دارند.

نکته ای که باید در مورد این نوع چاپگر بدانید این است که یک چاپگر قابل حمل می تواند با حجم کمتری نسبت به چاپگرهای صنعتی یا ثابت چاپ کند، در ادامه این راهنما، در مورد جت پرینتر های قابل حمل و آنچه می توانیم از آنها انتظار داشته باشیم صحبت خواهیم کرد.

طرز کار جت پرینتر های صنعتی

طرز کار جت پرینتر های صنعتی

از یک جت پرینتر قابل حمل چه انتظاری داریم؟

عملکرد چاپگرهای قابل حمل مشابه چاپگرهای ثابت یا صنعتی است،تفاوت اصلی این نوع چاپگر با مدل های ثابت این است که جت پرینترهای قابل حمل وزن سبک و حمل و نقل آسانی دارند، همچنین با این نوع تجهیزات چاپ می توان اطلاعات لازم را در زوایای و موقعیت های مختلف چاپ کرد.

پرینترهای جت پرتابل مانند سایر دستگاه های چاپ دارای ویژگی هایی مانند خطوط چاپ متعدد، ثبت تاریخ، شماره سری و سریال ساخت، ثبت پیام ها و لوگوهای مختلف، قیمت محصولات و چاپ بر روی سطوح مختلف و … می باشند.

مزایای استفاده از چاپگر جوهر افشان قابل حمل در خط تولید

استفاده از این نوع چاپگر در خطوط تولید و کارگاه های مختلف می تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد، همانطور که گفته شد این نوع چاپگر سبک و حمل آسان است، در واقع می توان گفت که این عملکرد مهم ترین مزیت جت پرینترهای پرتابل است، اما مزیت های دستگاه به این محدود نمی شود!

در ادامه با دیگر مزایای استفاده از جت پرینتر سیار در خطوط تولید آشنا خواهیم شد:

چاپ با کیفیت بالا

برخی از افرادی که با جت پرینترهای دستی کار نکرده اند فکر می کنند که کیفیت چاپ با این نوع چاپگر خوب نیست! اما باید بگوییم که کیفیت چاپ با این نوع چاپ برای اکثر کاربران بسیار مناسب است، البته ناگفته نماند که نوع جوهر استفاده شده می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت چاپ نهایی داشته باشد، با این حال، عامل اصلی که کیفیت را تعیین می کند، مدل تجهیزات است.

توجه داشته باشید که هرچه فشار چاپ بیشتر باشد، کیفیت نهایی بهتر است.

سرعت بالای چاپ

البته سرعت چاپ جت پرینترهای قابل حمل در مقایسه با مدل های لیزری و نمونه های صنعتی کمتر است، با این حال می توانید مدل های جت پرینتر دستی را خریداری کنید که می توانند چاپ را در سرعت های مختلف تنظیم کنند.

لطفا توجه داشته باشید که فرآیند چاپ توسط نیروی انسانی انجام می شود، در نتیجه سرعت دست اپراتور که قرار است با جت پرینتر قابل حمل کار کند نیز مهم خواهد بود.

هر چه سرعت چاپ بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود، البته خرید چنین تجهیزاتی باعث افزایش سرعت بسته بندی محصولات در خط تولید می شود و می تواند در دراز مدت نقش موثری در کاهش هزینه ها داشته باشد.

باتری جت پرینتر قابل حمل

یکی از بزرگترین مزایایی که می توان برای چاپگرهای جوهرافشان قابل حمل در نظر گرفت، عمر باتری است، عمر باتری کارایی این نوع چاپگرها را تا حد زیادی افزایش می دهد.

لازم به ذکر است که هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، استفاده مداوم از آن آسان تر و فاز بسته بندی در خط تولید آسان تر خواهد بود، ناگفته نماند که باتری های باکیفیت با ظرفیت بالا سرعت بسته بندی را افزایش می دهند.

فضای ذخیره‌سازی جت پرینتر دستی

برخی از کارگاه‌های تولیدی و شرکت‌ها خطوط تولید محصولات متنوعی دارند؛ از این رو مجبور هستند که اطلاعات ذخیره شده در دستگاه جت پرینتر را مدام تغییر دهند.

در چنین شرایطی برخورداری از حافظه جانبی که قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات و فرمت‌های مختلف را داشته باشد بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

خوشبختانه اکثر جت پرینترهای پرتابل از این ویژگی برخوردار بوده و این موضوع یک امتیاز برای دستگاه‌های چاپگر مذکور محسوب می‌شود.

صفحه نمایشگر در چاپگرهای دستی

وجود صفحه نمایشگر در تجیهزات چاپ سبب می‌شود تا کاربر از وضعیت دستگاه باخبر باشد و بتواند عملیات چاپ را دقیق‌تر و بهتر انجام دهد. اکثر مدل‌های جت پرینترهای پرتابل دارای صفحه نمایشگر بوده و مثل صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند اطلاعات موردنیاز را به کاربران نمایش می‌دهند.

با کمک این صفحه نمایشگر و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید از وضعیت چاپ و همچنین دستگاه مطلع شوید.

مدیریت جت پرینتر پرتابل

امکان کنترل و مدیریت این نوع از پرینترها به روش‌های مختلف فراهم است. برخی از مدل‌های جت پرینترهای پرتابل دارای سیستم مدیریت ویژه‌ای هستند.

به غیر از موارد خاص، اکثر مدل‌های جت پرینتر دارای نرم‌افزار با سیستم عامل اندروید بوده که امکان مدیریت را بسیار ساده و سریع خواهند کرد.

پشتیبانی از زبان‌های پرکاربرد

عموماً جت پرینترهای پرتابل از زبان انگلیسی و فارسی پشتیبانی می‌کنند. کاربر در صورتی که در ایران حضور داشته باشد می‌تواند به منظور تاریخ‌زنی و درج اطلاعات مختلف از زبان فارسی جت پرینتر پرتابل استفاده کند.

اما برخی از شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در حوزه صادرات نیز مشغول به فعالیت هستند. پشتیبانی جت پرینترهای پرتابل از زبان انگلیسی برای چنین تولیدکنندگانی می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد.

سخن پایانی

جت پرینتر پرتابل ازجمله جت پرینترهای پرکاربرد در صنایع مختلف بوده که برای درج اطلاعاتی هم‌چون قیمت، تاریخ تولید، سری ساخت و مواردی از این قبیل بر روی کالاهای بزرگی که امکان جابه‌جایی آن‌ها بر روی نوار نقاله وجود ندارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این نوع از جت پرینترها در مقایسه با نمونه‌های صنعتی قیمت مناسب‌تری داشته و کیفیت بالای چاپ را با سرعت عالی به شما ارائه می‌دهند.

استفاده از این نوع دستگاه‌های چاپ مزیت‌های زیادی برای خطوط تولید به همراه دارد که در این راهنما با آن‌ها آشنا شدیم.

در آخر باید گفت که وجود جت پرینترهای پرتابل در خطوط تولید می‌تواند بر افزایش سرعت مرحله بسته‌بندی و همچنین کاهش هزینه‌ها در بلندمدت تأثیر شگرفی داشته باشد.