جت پرینتر چاپ روی شیشه عطر و ادکلن

جت پرینتر یک دستگاه چاپ بدون تماس مستقیم با سطح است که با استفاده از تکنولوژی جت جوهر، متن، تصاویر یا طرح‌های مختلف را روی اشیاء مختلف چاپ می‌کند.

در صنعت عطر و ادکلن، این تکنولوژی برای چاپ روی شیشه‌هایی که بر روی بطری‌ها یا جعبه‌های محصولات قرار دارند، استفاده می‌شود.

مزایای جت پرینتر چاپ روی شیشه عطر و ادکلن

  1. چاپ دقیق: تکنولوژی جت پرینتر امکان چاپ تصاویر با وضوح و دقت بالا را فراهم می‌کند، به طوری که جزئیات کوچک در طرح‌ها و متن‌ها نیز به خوبی قابل مشاهده باشند.
  2. انعطاف پذیری در طراحی: از طریق جت پرینتر، می‌توان به راحتی طرح‌ها و متن‌های مختلفی را بر روی شیشه عطر چاپ کرد، بدون نیاز به تغییرات زیاد در دستگاه چاپ.
  3. زمان و هزینه: چاپ جت پرینتر به‌طور عمده زمان کمتری نسبت به روش‌های سنتی چاپ می‌برد و همچنین می‌تواند هزینه‌های تولید را نیز کاهش دهد.
  4. چاپ چندرنگی: اکثر دستگاه‌های جت پرینتر از تکنولوژی چاپ چندرنگی پشتیبانی می‌کنند که این امکان را می‌دهد تا طرح‌ها با رنگ‌های مختلف و زیبا بر روی شیشه‌ها چاپ شوند.
  5. مقاومت در برابر فرآیندهای شستشو و انتقال: چاپ جت پرینتر معمولاً مقاومت خوبی در برابر شستشو و دیگر فرآیندهای انتقال دارد، که به معنای این است که تصاویر بر روی شیشه می‌توانند برای مدت طولانی باقی بمانند.

به طور کلی، چاپ جت پرینتر بر روی شیشه عطر و ادکلن امکانات متنوعی را در زمینه طراحی و برندینگ محصولات فراهم می‌کند و به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به شکلی منحصر به فرد و جذاب به بازار عرضه کنند.

 

جت پرینتر چاپ روی شیشه عطر و ادکلن

 

انواع بطری ها و بطری های عطر

استفاده از بطری ها یا بطری های عطر با ظهور اولین عطرها در تاریخ آغاز شد. برای مدت طولانی، قدیمی ترین و تنها شکل ممکن این بطری ها اسپری بود، اما در عطرسازی مدرن عطرها اغلب در بطری های اسپری بسته بندی می شوند.

برای قرن‌ها، عطاری‌ها محصولات معطر خود را در بطری‌های ساده پر می‌کردند و خریداران پس از آن، محتویات آن را در بطری‌های شیشه‌ای، کریستال، سرامیکی یا چینی با درپوش یا چوب پنبه‌های مختلف پر می‌کردند.
در آغاز قرن بیستم، تمام بطری ها، صرف نظر از عطرهای مختلف، دارای درپوش محکمی بودند که مایع معطر را از تبخیر محافظت می کرد.

به طور کلی امروزه استفاده از بطری های شیشه ای در بین بسیاری از تولیدکنندگان در صنعت عطرسازی رایج ترین است.زیرا بدون شک نگهداری عطر در بطری های شیشه ای امنیت بیشتر، شکلی قابل احترام و همچنین زیبایی بیشتر را تضمین می کند. علاوه بر این، برخی از تولیدکنندگان عینک های رنگی را برای رنگ عطر مناسب می دانند.

با توجه به اینکه تکنولوژی طراحی بطری ها و بطری های عطر و همچنین استفاده از عطرها ثابت و در حال تکامل نیست، در حال حاضر عطرها در انواع مختلف بطری برای استفاده پر می شوند.
معروف ترین بطری های عطر امروزی به شکل های تزریقی، آئروسل و رول عرضه می شوند.

اسپلش

“Splash” در زبان فرانسوی به معنی پاشیدن است که نام این نوع بطری را به خوبی توضیح می دهد. این نوع شیشه عطر با فشار دادن یا چرخاندن
دسترسی مستقیم به مایعات را در اختیار کاربر قرار می دهد و عمدتاً برای ترکیبات غلیظ یا با حجم بیش از 250 میلی لیتر استفاده می شود.
در نسخه‌های مدرن بطری‌های فشرده، یک مهر و موم پلاستیکی آکاردئونی شکل در زیر درب شیشه‌ای پیدا می‌کنید که درب را سفت می‌کند و از تبخیر عطر جلوگیری می‌کند. قفل های گیره دار با یک لایه پلاستیکی و قفل های پیچی از داخل با چرم نازک چرم گاوی ثابت می شوند که استفاده از عطر
را بسیار راحت می کند.
بنابراین هنگام استفاده از اسپری، عطر به خوبی روی قسمت های خاصی از بدن مانند گردن، مچ دست و سینه پخش می شود.بطری های اسپری عطر

اسپری

در سال 1870 اختراع شد که یک اختراع هیجان انگیز در صنعت محسوب می شد. در اصل، این بطری های اسپری یک لوله کشسان با یک پمپ در انتهای آن بودند که عطر را از بطری خارج می کرد. به تدریج طراحی این بطری ها بهبود یافت و در نهایت مکانیزم بسیار فشرده
پدیدار شد و استفاده از این بطری ها را از نظر ساختار و اصل کار بسیار آسان کرد.
این بطری ها با گاز فشرده پر می شوند و کاربر می تواند با فشار دادن درب بطری که به عنوان پمپ عمل می کند عطر را از داخل بطری اسپری کند.
استفاده از این بطری ها برای ترکیبات عطری با غلظت کم ایده آل است و یکی از مزایای استفاده از این نوع بطری قابلیت نگهداری طولانی مدت عطر در بطری است.
علاوه بر این، هنگام استفاده از بطری ها یا شیشه های مجهز به سمپاش، قسمت های بیشتری از بدن ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و استفاده به موقع نباشد. علاوه بر این، از آنجایی که انگشتان دست در تماس مستقیم با عطر نیستند، اکسیداسیون عطر یا نفوذ انواع باکتری ها به عطر وجود ندارد.

رولی

سومین نوع شیشه و شیشه عطر بسیار نامطلوب برای عطرهای روغنی استفاده می شود، نوع رولی. در این نوع شیشه یا شیشه، یک گلوله پلاستیکی یا فلزی مخصوص در بالای شیشه قرار داده می شود که با توجه به اینکه این توپ پلاستیکی یا فلزی به طور متناوب با رایحه و عطر تماس پیدا می کند، بر اساس دئودورانت چرخشی می چرخد. پوست ، عطر را نمی توان برای مدت طولانی استفاده کرد.